Η ΠΙΟ ΑΝΟΜΗ ΔΙΚΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ

 

Έχουν περάσει από τότε 1977 χρόνια κι όμως αυτή η δική…

Συνεχίζει να μένει στο προσκήνιο της επικαιρότητας όχι τόσο για την ανομία που κυριάρχησε σε αυτό το δικαστήριο [αν και δεν είχε προηγούμενο ούτε πριν αλλά ούτε και μετά] αλλά για το πρόσωπο το οποίο δικαζόταν, ένα πρόσωπο το οποίο σημάδεψε την ιστορία της ανθρωπότητας.

Κατά τους ιστορικούς που ασχολήθηκαν περισσότερο από πολλούς με το θέμα αυτό, με την δράση, το κήρυγμα και τη ζωή του γενικότερα, η διατριβή που ανέπτυξε

Ο κάθε ένας από αυτούς ξεχωριστά αλλά πάντα ετεροχρονισμένα και επίσης πάντα μπροστά για την εκάστοτε εποχή, συμφωνούσαν όμως και οι τρεις [ Ομπρός, Τάκιτος , Ιώσηπος] ότι ήταν ένας επαναστάτης

Διαφορετικός από κάθε άλλον δεν σκότωνε, ούτε εκβίαζε αντίθετα ευεγερτούσε και θεράπευε κάθε έναν που τον είχε ανάγκη. Για τους μαθητές του ήταν ο γιος του ζωντανού θεού που είχε λάβει σάρκα και οστά για να επιτελέσει ένα έργο σωτήριας για την ανθρωπότητα. Εκείνος για τον εαυτό του έλεγε τα εξής

<ας μη ταράζετε η καρδιά σας, πιστεύετε στον Θεό, και εις εμένα πιστεύετε. Εγώ είμαι η οδός ,η αλήθεια, η ζωή, κανένας δεν μπορεί να πλησιάσει τον Πατέρα εκτός μέσου εμένα> [Ιω.ιδ'1,6-7].

Τα κηρύγματα του μιλούσαν για αγάπη ακόμα και προς τους εχθρούς , αν και δεν έβρισκε σύμφωνους τους συμπατριώτες του που ήταν υπό την κυριαρχία των ρωμαίων.Παρ' όλα αυτά οι μαθητές του γίνονταν όλο

και περισσότεροι γιατί εκείνος μπορούσε να τους προσφέρει και κανείς άλλος άφεση αμαρτιών, όπως επίσης θεραπεία ψυχής καισώματος. Όπως πολύ σωστά θα έχετε καταλάβει το πρόσωπο για το οποίο μιλάμε είναι ο Ιησούς Χριστός στην παρούσα μελέτη δεν θα εκθέσουμε τη ζωή και το έργο Του [ ίσως το κάνουμε σε κάποια άλλη ] αλλά θα επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας στο τελευταίο κομμάτι της ζωής του. Λίγο πριν την σταυρική του θυσία ,μιλάμε για το βράδυ εκείνο που δικάστηκε και κρίθηκε ένοχος θανάτου από το Σανχεντρίν ένας άντρας νέος 33 ετών περίπου, που τα τελευταία χρόνια της ζωής του το μόνο που έκανε ήταν να κηρύττει το ευαγγέλιο της Βασιλείας και να < ευεργερτει παντάς τους καταδυναστευόμενους απ' το διάβολο > [ πρ. Γ38 ]

 

Στη μελέτη μας αυτή καταφέραμε με τη χάρη του θεού να καταγράψουμε μερικές από τις παρανομίες που διέπραξαν οι φαρισαίοι προκείμενου να οδηγήσουν σε θάνατο Τον αθώο Ιησού και όλο αυτό έγινε από φθόνο διότι δεν μπορούσαν να δεχτούν ότι ο όχλος τρέχει πίσω από τον Ιησού και όχι από αυτούς. Τα παρακάτω στοιχεία προέκυψαν από εντατική ερευνά, α') των Βιβλικών περικοπών, β) ιστορικών στοιχείων πα το που διεξάγονταν οι δικές εκείνη την εποχή, γ) από την κωδικοποίηση της Μίσνα που έχουμε σήμερα στα χέρια μας και είναι περίπου στο 120 με 150 μ.Χ πα το πώς λειτουργούσε το Σανχεντρίν. Οι παρανομίες που καταγράψαμε 22 τον αριθμόν είναι οι έξεις:

1) ο Άννας στέλνει τον Ιησού δεμένο στον Καϊάφα (Ίωαν. ίη 24 ).
Από την στιγμή που δεν προέβαλε αντίσταση ήταν παράνομο κατά το ρωμαϊκό δίκαιο να τον δέσει (Πρξ.κβ 29) .

2) ο Χριστός δικάστηκε νύχτα ενώπιον του αρχιερέα και του Σανχεντρίν. (Μρκ.ιδ 53)

Στο Μίσνα Σανχεντρίν 4:1 ορίζεται ότι οι δικές τη νύχτα είναι παράνομες.

3) το κατά Μάρκον αναφέρει ότι ο Ιησούς δικάστηκε στο σπίτι του αρχιερέα.

Στο Μίσνα Σανχεντρίν 11:2 αναφέρεται ότι οι δικές πρέπει να λαμβάνουν χώρα στην επίσημη αίθουσα, στην αίθουσα των λαξευμένωνλίθων.

4) σύμφωνα   με   ιστορικά   στοιχεία   δεν   είχε   συσταθεί   το Σανχεντρίν το οποίο αποτελείτο από 71 άτομα ( πρεσβύτερους φαρισαίους και Σαδδουκαίους ). Αυτό ήταν παράνομο.

 

5) ο Ιησούς δικάστηκε την παραμονή του εβραϊκού (Πεσάχ) Πάσχα (Μρκ. ιδ 1:2)

Στο Μίσνα Σανχεντρίν 4:1 ορίζεται ότι δεν είναι δυνατόν να γίνονται δικές πριν από μια γιορτή.

  1. 6) Δεν υπήρχαν μάρτυρες υπεράσπισης στη δική.
    Κατά τον Μίσνα κάτι τέτοιο ήταν παράνομο.
  2. 7) Δεν πήγαν στην αγορά για να ψάξουν για τυχαίους μάρτυρες όπως έπρεπε.

Άρα κι εδώ παρανόμησαν (ιστορική πηγή).

8) χρημάτισαν   ψευδομάρτυρες  πα   να   τον  κατηγορήσουν (α.Μρκ. ιδ 56) {β. Ιστορική πηγή}.

Αυτό ήταν άκρως παράνομο.

 

9) οι   ψευδομάρτυρες  λόγο   σύγχυσης  δεν   μπορούσαν   να συμφωνήσουν. (Μρκ. ιδ 57)

Εφόσον δεν συμφωνούσαν πως τέλος τον δίκασαν χωρίς να ακούσουν κι άλλες μαρτυρίες. Κι εδώ είναι ολοφάνερο ότι παρανόμησαν.

10) απαγορεύονταν   δικαστής   να    ορκίσει κατηγορούμενο (ιστορική πηγή) όπως και έγινε (Ματ. κα 63) Και σε αυτή την περίπτωσηπαρανόμησαν.

11) ο    αρχιερέας    προσπαθεί    να    ωθήσει    τον    Ιησού    να ενοχοποιήσει ο ίδιος τον εαυτό του. (Ματ. σ 63) Στη Μίσνα κάτιτέτοιο ήταν παράνομο εφόσον ο αρχιερέας σαν τύπος του Χριστού καθώς ήταν έπρεπε να είναι σύμβουλος υπεράσπισης και όχικατηγόριας.

  1. 12) Απαγορευόταν ο ιερέας να διασχίσει τα ιμάτια του (Μτ. κς 65)
    και σε αυτό το σημείο ο αρχιερέας παρανόμησε ιστορική πηγή
  2. 13) Ο υπηρέτης του αρχιερέα έδωσε ράπισμα στον Ιησού κατά την ώρα που απολογηθώ (Ιωάν. ιη 22)

Απαγορευόταν την ώρα που απολογηθώ ο κατηγορούμενος να τον κτυπήσει κάποιος α.(Πρξ. κγ 3),β. {ιστορική πηγή}

14) δεν σταμάτησαν στο ράπισμα που του έδωσε ο υπηρέτης αντιθέτως συνέχισαν να τον φτύνουν και να τον γρονθίζουν. (Μρκ. ιδ 65).Στην Μίσνα κάτι τέτοιο ήταν απαράδεκτο και άκρως παράνομο

15) την ώρα τις δικής του είχαν καλύψει το πρόσωπο για να μην βλέπει αυτούς που τον γρόνθιζαν (Μρκ.ιδ 65)Θεέ μου τι μίσος.. ΜαΑυτό ήταν πρωτοφανές στα χρονικά του Σανχετρίν (ιστορική

πηγή).

16) τον   έκριναν   ένοχο   θανάτου   για   βλασφημία    επειδή παραδέχτηκε ότι ήταν ο μεσσίας (Μρκ.ιδ 62-64) Κάτι το οποίο οιουδαϊκός νόμος δεν αναγνώριζε ως έγκλημα {ιστορική πηγή}

17) ο    Ιησούς    καταδικαστικέ    στην    πρώτη    συνέδρια    του Σανχεντρίν παρότι η Μίσνα ανάφερε! ότι η καταδικαστική απόφαση σεθάνατο δεν έπρεπε να αναγγελθεί την ημέρα τις δικής αλλά την επόμενη κατά την διάρκεια μιας θεσπισμένης

δεύτερης συνεδρίας ιστορική πηγή η ιουδαϊκή ημέρα διαρκούσε από ηλιοβασίλεμα σε ηλιοβασίλεμα. ενώ σε αυτή τη δική η απόφαση ήταν άμεση.

 

18) μετέβαλαν  τη βάση κατηγορητήριου από  βλασφημία σε στάση κατά τις ρωμαϊκής κυβέρνησης προκείμενου να γίνει γίνει αποδεκτή από τον Πιλάτο( Λουκ. κγ 14)

Και σε αυτό το σημείο παρανόμησαν.

19) πίεζαν τον Πιλάτο να εκδώσει αυτός την απόφαση για τον θάνατο του Ιησού Ενώ ήξεραν ότι ο Ιησούς ήταν πολίτης τις Γαλιλαίας καιυπαγόταν δικαιωματικά στον Ηρώδη (Λουκ. κγ 6) {ιστορική πηγή}

20) παραδέχτηκαν σαν μοναδικό  βασιλιά   τους  τον Καίσαρα (Ίωαν. Θ 15).

Αυτή ήταν μια ψευδή δήλωση ενώπιον του Πιλάτου μόνο και μόνο για να επισπεύσουν την σταύρωση {ιστορική πηγή}

 

21) τον   καταδίκασε   ο   Πιλάτος   ενώ   είχε   αποδεχτεί   την αθωότητα του(Λουκ. κγ 4,24)

Αυτό ήταν κατά το ρωμαϊκό δίκαιο παράνομο και άδικο.

22) άφησαν ελεύθερο τον Βαραββά που ήταν στασιαστής και φονιάς ( Λουκ. κγ 19 ) και οδήγησαν στο θάνατο τον αθώο Ιησού. Και σε αυτό το σημείο παρανόμησαν εις βάρος του Ιησού απέναντι στο ρωμαϊκό δίκαιο.

Καθώς καταγράφαμε τις παραπάνω ανομίες μια προς μια, απορήσαμε με το μίσος και τον φθόνο αυτών τον ανθρώπων από τη μια και από την άλλη με την αληθινή αγάπη Του Ιησού Χριστού προς αυτούς ώστε να παρακαλέσει το θεό να τους συγχωρέσει για αυτό που του έκαναν (Λουκ. κγ 34.) Τελειώνοντας θα ήθελα να ρωτήσω κάθε έναν που διάβασε αυτή τη μελέτη και είδε και ο ίδιος από τα προαναφερθέντα στοιχεία την υπομονή την αγάπη με θυσία Του Ιησού για το ανθρώπινο γένος πως πράγματι εκείνος όπως είχε προφητευσε1 ο Ησαΐας (740 π.χ) περίπου <εφερθει ως πρόβατον επι σφαγην άφωνων>.

Μόνο και μόνο για να πάρει τις αμαρτίες μας και να βαστάξει τις αρρώρτιες μας αυτός πέθανε στη θέση μας.

Αλλά δεν έμεινε πεθαμένος αναστήθηκε και τώρα ζει στα δεξιά της μεγαλοσύνης Του Θεού και σε καλεί να τον γνωρίζεις και νατον δεχτείς... Ο Ιησούς λέει σήμερα σε εσένα <να στέκομαι τώρα στη πόρτα και χτυπώ αν κανείς ακούσει τη φωνή μου και ανοίξειτην και θα δειπνήσω μαζί του και αυτός μαζί μου> (Αποκ. γ  20) θα ήθελα να σε προτρέψω αγαπητέ φίλε να Τον δεχτείς άνοιξε την πόρτα τις καρδιάς σου και πες του Ιησού Χριστέ αν όντως αναστήθηκες και είσαι ζωντανός έλα και στη δική μου ζωή να σε γνωρίσω και να μου δώσεις την δύναμη να αλλάξω.

 

Πίστεψε αγαπητέ μου φίλε δεν θα το μετανιώσεις. Ο Θεός

Πίστεψε ότι άξιζες τον θάνατο του που του εσύ δεν

Νομίζεις ότι αξίζει να τον εμπιστεφτείς
Βασίλης Αποστολάκης